onsdag 29 februari 2012

materialets ABC - torrpastell

Torrpastell har jag egentligen bara provat som hastigast innan.  Häromdagen i ateljen gick jag och en tvåårig kille lös med kritorna. ...och det är en helt annan känsla än vaxkritor som faktiskt inte är så intressant för de små barnen. Vi provade att rita med alla sidor och fick olika effekter. Jag märker att det går utmärkt att sudda ut kanter och få färgerna att gå in i varandra... Händerna blir smutsiga och tvååringen visade mej att man kan göra fingeravtryck på pappret.

2 kommentarer:

  1. jag älskar torrpastell men om du ska behålla bilden bör du fixera!

    SvaraRadera
  2. Just det! Vi sparar en del av barnensvteckningar och målningar men långt ifrån allt... Hur gör alla ni andra? Jag tänker på det som Stina Braxell pratade om på senaste lektionen om hur vi tar hand och hanterar barnens teckningar.

    SvaraRadera